Choć okres obostrzeń pandemicznych jest już za nami, popularność pracy zdalnej wcale nie maleje. Jest ona powszechnie postrzegana jako rozwiązanie atrakcyjne tak dla pracownika, jak i dla pracodawcy. Nic więc dziwnego, że wiele stanowisk organizowanych jest dziś tak, aby – przynajmniej częściowo – pracować w domowym zaciszu. Oczywiście, udana praca zdalna jest wypadkową wielu czynników. Jednym z nich jest miejsce do niej na tyle komfortowe, aby pozwalało na koncentrowaniu się na obowiązkach zawodowych. Jego organizacja może stanowić spore wyzwanie. Na szczęście, uporanie się z nim nie jest wcale niemożliwe.

Przegląd najważniejszych elementów wyposażenia

Bez względu na to, czy czeka nas praca zdalna, czy też hybrydowa, lista mebli, które powinny zagościć w domowym biurze jest dość długa. Na pierwszy plan wysuwa się, oczywiście, biurko, to właśnie o jego jakość powinniśmy więc szczególnie się zatroszczyć. Wiele uwagi poświęca się jego dopasowaniu do naszego wzrostu. Wypada jednak wspomnieć, że szczególną troską powinniśmy otoczyć przestrzeń roboczą, jaką zapewnia nam ten mebel. Im jest jej więcej, tym lepiej nawet, jeśli miałoby to tworzyć wrażenie pewnego nieładu. Oczywiście, jeśli pomieszczenie, w którym możemy stworzyć stanowisko pracy jest wyjątkowo małe, rolę biurka może pełnić zamykany sekretarzyk albo przymocowany do ściany blat. Tego rodzaju rozwiązania najlepiej postrzegać jednak jako ostateczność, bo wygoda korzystania z nich jest co najmniej dyskusyjna.

Gdy zaopatrzyliśmy się już w biurko, powinniśmy przystąpić do wyboru krzesła. Pamiętajmy tez, że nie ma tu miejsca na kompromisy, bo potrzeba oszczędzania na jego jakości szybko odbije się na naszym zdrowiu. Nawet wtedy, gdy miejsca jest naprawdę mało, nie należy sięgać po półśrodki takie, jak korzystanie z krzesła jadalnianego. Choć pracujemy z domu, wymaga się od nas takiej samej efektywności, jak w firmowym biurze. Trudno jednak koncentrować się na obowiązkach pracowniczych, gdy krzesło jest niewygodne i myśli się przede wszystkim o tym, aby pozbyć się go jak najszybciej.

Teoretycznie, gdy mamy już krzesło i biurko, możemy przystąpić do pracy. Jeśli jednak ma ona odbywać się w komfortowych warunkach, zadbajmy o choć odrobinę wolnej przestrzeni, która będziemy mogli przeznaczyć na akcesoria biurowe. Jeśli nie mamy dla siebie żadnej półki lub szuflady, wyznaczmy sobie przynajmniej blat regału lub komody sąsiadującej z biurkiem, a w ostateczności – parapet. Dostęp do akcesoriów biurowych oraz niezbędnych dokumentów znajdujących się w jednym miejscu, z pewnością ułatwi nam pracę i sprawi, że nie będziemy marnować czasu na długie poszukiwania.

Oświetlenie w domowym biurze

Praca w domu często odbywa się w nieco innych godzinach niż praca w firmowym biurze. Osoby, które ją wykonują mają skłonność do tego, aby zaczynać ją i kończyć nieco później zwłaszcza, jeśli są rozliczane przede wszystkim z wykonywanych zadań. Mając tego świadomość trudno nie domyślić się, jak duże znaczenie może mieć wybór odpowiedniego oświetlenia. Idealna jest sytuacja, w której zawsze, gdy tylko jest to możliwe, mamy dostęp do światła dziennego. Przyda się nam jednak również solidna lampka stawiana na biurku. Podkreślenie jej solidności nie jest pozbawione uzasadnienia. Najlepiej sprawdzi się lampka mająca oświetlenie o możliwym do regulowania natężeniu – dostosowująca się do naszych aktualnych potrzeb.

Kategorie: Lifestyle

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *