menu
DajemyRadę.pl / Informatyk pomoże zdalnie

Informatyk pomoże zdalnie

Nie wyobrażasz sobie życia bez komputera, dlatego najmniejsza jego awaria staje się dla Ciebie problemem. Na szczęście możesz skorzystać ze zdalnej pomocy informatyka. To proste, no i nie tracisz czasu ani pieniędzy.

Obecnie z komputerów korzysta w Polsce ponad 80% gospodarstw domowych i prawie tyle samo (78%) ma dostęp do szerokopasmowego internetu (dane GUS). Coraz więcej spraw urzędowych i bankowych załatwiamy na odległość. W prosty i wygodny sposób, bez wychodzenia z domu, robimy zakupy, uczymy się, oglądamy filmy czy słuchamy muzyki, a nawet zgłaszamy szkody do towarzystw ubezpieczeniowych czy korzystamy z pomocy lekarza.

Niestety – zwykle w najmniej odpowiednim momencie – komputer przestaje działać. Czasem z problemem radzisz sobie samodzielnie, ale w niektórych sytuacjach potrzebna jest pomoc fachowca. Oddanie sprzętu do serwisu zawsze zabiera czas i wiąże się z wydatkami. Ale od czego jest internet? Dzięki niemu możesz skorzystać ze zdalnej pomocy informatyka. Wystarczy, że masz ubezpieczenie PZU Dom z pakietem assistance Super Plus.

Jak to działa?

Informatyk szybko i skutecznie pomoże Ci w kłopotach z komputerem stacjonarnym, laptopem, tabletem oraz drukarką czy skanerem. Oto najczęstsze problemy, które można rozwiązać zdalnie:

  • instalacja powszechnie znanych programów i rozwiązywanie trudności z ich  działaniem,
  • odinstalowanie programów,
  • instalacja odpowiednich dla danego komputera programów antywirusowych,
  • usuwanie wirusów,
  • aktualizacja wersji systemu operacyjnego lub oprogramowania,
  • konfiguracja różnego rodzaju oprogramowania, np. poczty,
  • konfiguracja routerów,
  • instalacja sterowników do drukarki czy skanera i ich konfiguracja,
  • optymalizacja działania systemy operacyjnego, np. gdy uruchamia się powoli,
  • instalacja dodatku blokującego wyświetlanie niechcianych reklam.

Krok po kroku

Aby skorzystać ze zdalnej pomocy informatyka, wystarczy zadzwonić na infolinię PZU i zgłosić problem. Informatyk oddzwoni do Ciebie w dogodnym dla Ciebie czasie i za Twoją zgodą zdalnie połączy się z komputerem, sprawdzi, co nie działa i postara się usunąć problem. Usługa jest całkowicie bezpieczna, nikt nie wykorzysta danych z Twojego sprzętu PC. Poza tym cały czas widzisz, co się dzieje i masz kontakt telefoniczny z informatykiem. Zwykle taka naprawa trwa kilka czy kilkanaście minut. Jeśli wszystko działa, informatyk się rozłącza.

Dajemy radę:

​Jeżeli jednak usterki nie da się usunąć zdalnie (bo np. został uszkodzony twardy dysk lub zabrakło tonera w drukarce), wówczas informatyk poinformuje Cię o jej przyczynie i powie, jak ją naprawić. Na Twoją prośbę podpowie Ci również, gdzie najbliżej Ciebie znajduje się serwis komputerowy.

Nie tylko naprawa komputera

Ponadto informatyk może doradzić Ci odpowiedni dla Ciebie sprzęt komputerowy czy oprogramowanie. A to nie wszystko. Dzięki pakietowi assistance w wariancie Super Plus możesz liczyć na wsparcie innych specjalistów w razie awarii w domu, np. hydraulik naprawi cieknącą rurę, elektryk usunie usterkę w instalację elektryczną, a ślusarz zreperuje zamek w drzwiach Twojego domu. Możesz liczyć na pomoc także wówczas, gdy w wyniku awarii Twój dom nie będzie nadawał się do zamieszkania. W takiej sytuacji wynajmiemy pokój w hotelu na kilka dni, a w przypadku poważniejszych szkód wynajmiemy lokal zastępczy na czas remontu.

DajemyRadę.pl