menu
DajemyRadę.pl / Popularne sporty - który jest stworzony dla Ciebie?

Popularne sporty - który jest stworzony dla Ciebie?

Zdrowie i Życie

W dzisiejszym rynku sportowym/fitness jest ogromna możliwość wyboru.
Jak rozpoznać, które zajęcia są stworzone dla Ciebie ?

– Wybór powinien zależeć od upodobania, stanu zdrowia, trybu życia i możliwości fizycznych. Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu wysiłku fizycznego warto pamiętać o konsultacji lekarskiej, aby mieć pewność, że zaplanowana aktywność fizyczna przyniesie oczekiwane przez nas efekty i nie pogorszy stanu zdrowia – mówi dr n. med. Paweł Ambroziak – specjalista ortopedii i traumatologii narządu ruchu, specjalista medycyny sportowej z Centrum Medycznego Gamma. – Szczególnie dotyczy to osób powyżej 35 roku życia,  do tej pory nieaktywnych, prowadzących siedzący tryb życia, osób chorujących na choroby przewlekłe lub mających w swojej historii kontuzje w czasie innych aktywności. Następnie warto spotkać się z doświadczonym trenerem, by przedyskutować nasze preferencje – jakie aktywności lubimy, a jakie nie oraz czego oczekujemy od naszej aktywności – co ma nam to dać i w jak intensywny i obciążający trening mamy możliwości się zaangażować – dodaje dr n. med. Paweł Ambroziak.

dr n. med. Paweł Ambroziak
dr n. med. Paweł Ambroziak
specjalista ortopedii i traumatologii narządu ruchu, specjalista medycyny sportowej z Centrum Medycznego Gamma

Marcin Kołczyński, Trener Calypso Fitness Club radzi – Na początku powinniśmy wiedzieć jaki jest nasz cel uczestniczenia w zajęciach sportowych i czy możemy brać w nich udział. – Jeśli już to wiemy, powinniśmy zwrócić uwagę na kategorię zajęć, czyli np. wzmacniające, taneczne, wytrzymałościowe, prozdrowotne, sporty walki itd. Następnie po kategorii powinniśmy szukać zajęć im przypisanych np. Power Pump, Interwał, TBC czy zajęcia rowerowe - mówi Marcin Kołczyński, Trener Calypso Fitness Club. – Dobre kluby fitness posiadają opisy każdych zajęć – dodaje – podają przybliżoną liczbę spalanych kalorii oraz zalecenia komu są dedykowane. Przed rozpoczęciem ćwiczeń zwróćmy również uwagę na stopień zaawansowania. Przeważnie dzielą się na trzy: podstawowy, średniozaawansowany i zaawansowany. Dobierzmy odpowiedni dla siebie nie przeceniając na początku swoich możliwości. Zdrowie jest najważniejsze, dlatego unikajmy kontuzji, które wynikają często ze zbyt dużej intensywności.

Marcin Kołczyński
Marcin Kołczyński
Trener Calypso Fitness Club
DajemyRadę.pl