menu
DajemyRadę.pl / Jak odchudzić grilla?

Jak odchudzić grilla?

Zdrowie i Życie

Potrawy z grilla mogą być dużo zdrowsze i mniej kaloryczne niż te smażone czy gotowane. Oczywiście pod warunkiem, że są odpowiednio przygotowane. Dajemy radę jak i co grillować, by nie zagrozić szczupłej sylwetce.

​Wybierz ryby, chude mięso i owoce morza

Zazwyczaj na ruszt wrzucamy mięso. Ryby, krewetki, pierś z kurczaka czy indyka to zdecydowanie lepszy wybór niż tłuste kiełbaski, karkówka czy kaszanka. Ryby są nadal przez nas niedoceniane i jest ich stanowczo za mało w naszej codziennej diecie. A przecież ich spożywanie jest dobroczynne dla naszego organizmu. Grillowany pstrąg czy łosoś nie tylko doskonale smakuje, ale dodatkowo dostarczy naszemu organizmowi mnóstwo bezcennych kwasów tłuszczowych, a także sporą porcję witamin i minerałów.

Dajemy radę:

​Ryby najlepiej grillować w folii aluminiowej skropione cytryną i posypane świeżymi przyprawami.

​Sam zrób sos

Gotowe sosy są ciężkie, tłuste i przepełnione chemią. Wygodniej i szybciej jest kupić gotowy produkt, ale wtedy nie wiesz, co tak naprawdę jesz. Zdecydowanie lepszym wyborem jest przygotowanie własnego sosu na bazie jogurtu naturalnego lub greckiego z dodatkiem ziół i czosnku. Staraj się również nie nadużywać soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. Zastąp ją naturalnymi przyprawami lub świeżymi ziołami tj. rozmaryn, oregano czy bazylia. Przygotowany w ten sposób domowy sos będzie nie tylko zdrowszy, ale również smaczniejszy i mniej kaloryczny.

​Grilluj warzywa

Papryka, bakłażan, cukinia, szparagi, cebulka, a nawet kukurydza są świetnym dodatkiem do dań z rusztu. Możesz je jeść same: wybornie smakują i mają mnóstwo składników odżywczych, lub traktować jako zdrowy dodatek do mięsa. Co więcej, warzywa są sycące, ale niezapychające, a dzięki błonnikowi, który zawierają są lekkostrawne i regulują trawienie.  Warto zastąpić nimi białe pieczywo i bułki, które zazwyczaj królują na piknikowym stole. Dzięki nim, nasz talerz będzie zdrowy i kolorowy.  

​Owoce

Zamiast ciasta, lodów, paluszków czy chipsów na deser lub jako przekąskę podaj grillowane owoce. Na ciepło świetnie smakują krążki ananasa, jabłka, banany, gruszki, a nawet arbuzy. Pamiętaj jednak o tym, że owoce maja bardzo delikatna strukturę i nie powinieneś ich zostawiać długo na ruszcie żeby ich nie spalić. Tak przygotowane owoce możesz podać z domowym sosem zrobionym z jogurtu naturalnego i cynamonu.

Dajemy radę:

​Używaj cynamonu i imbiru do deserów. To smaczne przyprawy, które dodatkowo pobudzają metabolizm i pomagają spalić kalorie.

​Pij wodę

Pamiętaj, że do bilansu kalorycznego grilla trzeba doliczyć również napoje. Zazwyczaj na piknik zabierasz napoje gazowane, słodzone soki czy piwo. Jeśli chcesz odchudzić posiłek musisz zwrócić uwagę również na to, co pijesz.  Najlepszy wybór to woda niegazowana z miętą i plasterkiem cytryny. Doskonale ugasi pragnienie bez dostarczania zbędnych kalorii i cukru. 

Wiesz już, jak grillować zdrowo, by było smacznie i dietetycznie. Dodatkowo pamiętaj, aby podczas pikniku nie siedzieć cały czas przy stole. Zabierz ze sobą piłkę, badmintona czy rower i po skończonej uczcie poruszaj się trochę. 

DajemyRadę.pl