Czy praca i pasja idą ze sobą w parze? Choć nie brakuje osób, które mają to szczęście, nie jest to wcale norma. Jeśli więc praca i hobby wydają się nie do pogodzenia – nie jest to nic zaskakującego. Należymy po prostu do zdecydowanej większości, u której nie ma mowy o takim połączeniu. Prawdą jest jednak to, że odkrycie pasji do pracy wcale nie jest trudne, choć z pewnością nie jest też czymś, o czym mówi się często.
Zaangażowanie jako klucz do sukcesu
Dziś już wiemy, że przychodzenie do pracy przed czasem i wychodzenie dopiero wtedy, gdy zamkną się drzwi za ostatnim z naszych kolegów, nie musi być wcale kluczem do sukcesu. Praca nie zacznie się nam jednak z pewnością podobać tak długo, jak długo sami nie będziemy w nią zaangażowani. Jeśli więc mamy coś robić, róbmy to dobrze. Mówimy o złotej zasadzie, którą warto przyswoić sobie bez względu na to, jaki jest charakter wykonywanych przez nas obowiązków. Jak być bardziej zaangażowanym nie przekraczając przyjętego czasu pracy? Każdy z nas musi wypracować metodę, która okaże się skuteczna właśnie w jego przypadku. Wielu osobom pomaga jednak świadomość tego, że każdy wykonany obowiązek pracowniczy jest dla nich szansą na rozwój.
Warto być w czymś naprawdę dobrym
Zadanie sobie pytania o to, jakie właściwie oczekiwania są stawiane przed nami w miejscu pracy, niesie za sobą jeszcze jedną korzyść, która jest niemożliwa do przecenienia. Pozwala nam na zebranie w jednym miejscu wszystkich obowiązków i odkrycie tego, którego realizacja daje nam najwięcej radości. Bycie niezastąpionym daje ogromną satysfakcję, zachęca do dalszej aktywności i sprawia, że łatwiej można mierzyć się z ewentualnymi porażkami. Znalezienie pasji do pracy generuje słowa uznania, a wzmocnienia pozytywne sprawiają często, że zaczynamy rozwijać się w innych dziedzinach. Oczywiście, znalezienie swojej niszy nie powinno iść w parze z zaniedbywaniem mniej atrakcyjnych obowiązków. Jeśli jednak wyspecjalizujemy się w jakiejś dziedzinie, pojawi się szansa na to, że to właśnie opieka nad nią będzie nam powierzana w największym stopniu.
Zmiany w firmie jako okazja
O zmianach w firmie mówi się często, każda kolejna jest jednak niejednokrotnie postrzegana jako powód do niepokoju. Choć jednak jest to zrozumiałe podejście, jeśli chcemy znaleźć pasję do pracy, powinniśmy robić wszystko, aby z nim możliwie jak najszybciej zerwać. Najlepszym sposobem na to, aby zmiany nie były dla nas zaskoczeniem, jest zresztą ich samodzielne kreowanie. Jeśli więc dostrzegamy, że jakiś problem może być rozwiązany, nie wahajmy się mówić o tym. Proponowanie rozwiązań nie gwarantuje oczywiście wcielenia w życie wszystkich naszych pomysłów. Możemy być jednak pewni, że zmieni to sposób postrzegania nas jako pracownika. W pewnym momencie staniemy się osobą, z którą będą konsultowane pomysły innych zatrudnionych, a nic nie motywuje tak mocno, jak poczucie sprawczości.
Nauka jako klucz do potęgi
Bez względu na to, czy praca daje nam przyjemność, czy też dopiero zaczęliśmy pracować nad tym, aby tak właśnie było, pamiętajmy o tym, jak ważny jest samorozwój. Uczmy się nieustannie, bez względu na to, czy chcemy rozwijać się w kierunku proponowanym nam przez firmę, czy też jesteśmy coraz bliżsi decyzji o zmianie miejsca zatrudnienia. Co więcej, uczmy się nawet, jeśli idzie nam już naprawdę dobrze.
0 komentarzy